Ubrania z logo pozytywnie wpływają na wizerunek firmy i to niezależnie od tego, w jakiej branży przedsiębiorstwo działa. Jeśli masz sklep, firmę transportową, budowlaną czy biuro podróży, możesz wykorzystać personalizowaną odzież, którą rozdasz swoim pracownikom. Koszulki, bluzy, czapeczki czy kurtki ze znakiem firmowym przydają się także na targach, eventach i konferencjach, ponieważ mogą pełnić funkcję darmowego gadżetu dla potencjalnych klientów.
Odzież firmowa z logo a więź pracowników z firmą
W wielu przedsiębiorstwach warto oznaczać pracowników, wręczając im firmowe ubrania. Jeśli wszyscy będą mieli taki sam strój, załoga będzie wyglądać spójnie. Logo czy nazwa firmy powinny być umieszczone w widocznym miejscu, a zakładanie ubrań firmowych powinno zwiększać u pracowników zaangażowanie w pracę i motywować ich do działania zgodnie z wizją przedsiębiorstwa. Ważne jednak, by odzież, w której przez wiele godzin chodzą pracownicy, była wygodna, czysta, atrakcyjna oraz dopasowana do indywidualnych wymiarów każdej z osób. Ubrania należy też dopasować do trybu pracy. Jeśli pracownik wiele czasu spędza na zewnątrz, powinien mieć komplet ubrań: koszulkę, polar, kurtkę, czapkę. Jeśli pracuje w biurze, w sklepie, w punkcie usługi, wystarczy T-shirt, kamizelka z logo czy koszula, np. z haftem komputerowym.
Koszty firmowe a ubrania z logo
Warto pamiętać, że robocze ubrania są uznawane za koszt uzyskania przychodu. Odzież reklamowa może więc zmniejszyć wysokość podatku. Ważne jednak, by ubrania te miały tylko charakter służbowy, a nie były wykorzystywane do celów prywatnych, by były oznaczone trwałym logo firmy i by odzież reklamowa była obowiązkowo noszona przez pracownika. Ponadto, jeśli odzież posiada logo firmy, może być traktowana jak wydatek na reklamę. Wręczając klientom koszulki lub inne ubrania z logo, można traktować je także jako koszt uzyskania przychodu. Muszą jednak być wyraźnie oznaczone logiem i kolorem danego przedsiębiorstwa.
Odzież firmowa a pozytywny wizerunek firmy
Kiedy załoga firmy posiada jednolite ubrania, natychmiast stwarza wrażenie profesjonalnej grupy i budzi zaufanie klientów. Zwracając uwagę na spójność wizerunku wszystkich pracowników, dajesz wyraźny sygnał klientom, że dbasz o zespół i chcesz go wyróżnić. Pamiętać jednak trzeba, że jednakowe ubrania to nie wszystko. Potencjalni klienci zwracają też uwagę na jakość tych strojów. Jeśli są sprane, ubrudzone, logo nie jest dobrze widoczne, wcale nie odbierają ich pozytywnie. Dlatego, gdy zamawiasz ubrania firmowe, zwróć uwagę na jakość tkanin, jakość nadruku lub haftu, a także na to, by każdy pracownik miał ubrania czyste. Warto zamówić komplet ubrań na zapas, by wręczyć nowe, jeśli stare nie są już atrakcyjne wizualnie.
Znaki firmowe a rozpoznawalność marki
Koszulka polo, czapeczka czy bluza z nadrukiem nie kosztują wiele. Czasami jest to kwestia kilkunastu złotych od sztuki, w zależności od jakości ubrania, typu nadruku oraz wielkości nakładu. Dlatego też ubrania firmowe uznawane są za reklamę skuteczną, a przy tym niezwykle tanią, nawet w dobie mediów cyfrowych i możliwości posiadania własnych stron internetowych. Koszulka z logo zapada w pamięć, a gdy jest noszona przez pracowników i klientów, widziana jest codziennie przez dziesiątki osób z zewnątrz. Koszulka wykonana z trwałych materiałów służyć może nawet przez kilka lat, a profesjonalnie wykonany nadruk będzie przez ten czas doskonale widoczny.
Robocze ubrania a obsługa klienta
Jeśli w Twojej firmie panuje duży ruch, a pracownicy krążą między klientami, powinni się wyróżniać strojem. Wyposażenie pracowników w firmową odzież jest niezwykle ważne np. w sklepach wielkopowierzchniowych, przychodniach zdrowia, na targach i konferencjach. Ubrania robocze z nadrukiem w postaci wyraźnego logo odróżni obsługę firmy od osób postronnych i zmotywuje potencjalnych klientów do zapytania o ofertę lub wskaże im, kto skutecznie pomoże w znalezieniu odpowiedniego produktu na półce. Jednakowe stroje dla wszystkich to także mniejszy kłopot z określeniem firmowego dress codu.